Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за скоростна кутия

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос за скоростна кутия

    Здравейте, колеги. Имам следният въпрос, тъй като ми е много мътна цялата работа със скоростните кутии. Преди около 2-3 месеца след бая ръчкане 2ра предавка започна да влиза с хъркане, но хванах цака да си я карам без да хърка. От 1ва в ниски обороти до 2000 като вкарам си влиза нормално. Във по-високи обороти също влиза без хъркане, ако се вкара много бързо. Не съм ходил да я гледат, но от тук от там разбрах, че е възможно да е синхронизатор. Въпросът ми е какво представлява този синхронизатор и дали на всяка предавка има отделен такъв или е един за всички. Друг въпрос имам: Дали смяната на това нещо е лесна и не се налага да се свалят скоростите, защото, ако е така, ремонта си заслужава - в противен случай трябва да сменям ск. кутия.

    Благодаря предварително
    Alfa Romeo 155 8V MY95 SPORT 126HP Running on LPG Injection

  • #2
    Първоначално публикувано от aRm Покажи съобщение
    Здравейте, колеги. Имам следният въпрос, тъй като ми е много мътна цялата работа със скоростните кутии. Преди около 2-3 месеца след бая ръчкане 2ра предавка започна да влиза с хъркане, но хванах цака да си я карам без да хърка. От 1ва в ниски обороти до 2000 като вкарам си влиза нормално. Във по-високи обороти също влиза без хъркане, ако се вкара много бързо. Не съм ходил да я гледат, но от тук от там разбрах, че е възможно да е синхронизатор. Въпросът ми е какво представлява този синхронизатор и дали на всяка предавка има отделен такъв или е един за всички. Друг въпрос имам: Дали смяната на това нещо е лесна и не се налага да се свалят скоростите, защото, ако е така, ремонта си заслужава - в противен случай трябва да сменям ск. кутия.

    Благодаря предварително
    Не само се сваля кутията, ми се и парчедисва здраво.
    Предавките от 2 до 5(6) със сигурност са синхронизирани. За 1 и задна не мога да се проезнеса със сигурност, защото има разлика при различните коли и в годините.
    Синхронизаторите обикновенно са сдвоени.
    Те това е на снимката.
    Attached Files
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #3
      Карай и не се занимавай. При мен е същото, но на 3-та. От около година вече. Като се скапе тотално, ако дотогава не гръмне диференциал (което е много по-често случващо се и вероятно), ще сменя пак кутията и така.
      75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
      155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
      FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
      Мненията са като задниците - всеки си има!

      Comment


      • #4
        Ако не е много зле, ново масло SAE: 75W90, API GL-5;
        2 литра и добавката чудо "Хадо - ревитализант" за скорости, 20.40 лв. / една опаковка за 2 л./
        това е само препоръка или рецепта
        Alfa Romeo 146 1.6 t.s.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от aRm Покажи съобщение
          Здравейте, колеги. Имам следният въпрос, тъй като ми е много мътна цялата работа със скоростните кутии. Преди около 2-3 месеца след бая ръчкане 2ра предавка започна да влиза с хъркане, но хванах цака да си я карам без да хърка. От 1ва в ниски обороти до 2000 като вкарам си влиза нормално. Във по-високи обороти също влиза без хъркане, ако се вкара много бързо. Не съм ходил да я гледат, но от тук от там разбрах, че е възможно да е синхронизатор. Въпросът ми е какво представлява този синхронизатор и дали на всяка предавка има отделен такъв или е един за всички. Друг въпрос имам: Дали смяната на това нещо е лесна и не се налага да се свалят скоростите, защото, ако е така, ремонта си заслужава - в противен случай трябва да сменям ск. кутия.

          Благодаря предварително
          http://www.alfaromeo-bg.com/forum/sh...ad.php?t=28692
          sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

          Comment


          • #6
            GL-5 е за диференциали. трябва да е GL-4 или GL-4+5 защото в него има добавки които подпомагат "задирането" на синхронизатора защото именно това му е работата - чрез триене да изравни скоростта на двата вала за да може да се зацепи предавката.
            самите синхронизатори са между скоростите
            1-ви синхронизатор е между 1-ва и 2-ра скорост
            2-ри е между 3 и 4-та скорост
            3-ти е на 5-та ,а ако има 6-та е между 5-та и 6-та
            в почти всички кутии задна скорост е без синхронизатори и с прави зъби. затова когато караш назад има виене от скоростната.
            всъщност има нужда от синхронизатор когато искаш да превключваш скоростите в движение.
            скорости могат да се превключват в движение и без съединител и синхронизатори. проблема идва от това че трябва да изравниш оборотите на двигателя с тези на гумите за предавката която искаш да зацепиш.
            точка

            Comment


            • #7
              Много ви благодаря за информацията. Няма да я пипам засега.... проблем нямам никакъв, даже съм я научкал какви обороти ми трябват за да синхронизирам... Единственият проблем е като намалявам и трябва да върна 2ра.... Намалявам, после минавам през първа и чак тогава вкарвам 2ра. Още веднъж мерси за инфото, колеги
              Alfa Romeo 155 8V MY95 SPORT 126HP Running on LPG Injection

              Comment


              • #8
                А за 1.8 16V стават ли скорости от 2.0 16V или 156 1.8 16V ?
                Alfa Romeo 155 1.7TS 95g EX- ALFA ROMEO 166 2.4 JTD 02 EX- Alfa Romeo 155 1.8 Silvarstone - Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 ( 136 ) - Alfa Romeo Giulietta 1.4 '13 (120)

                Comment


                • #9
                  гееееееее ко ги праите тее скорости ве момчета

                  ---------- Post added at 21:03 ---------- Previous post was at 21:03 ----------

                  Първоначално публикувано от s_romeo Покажи съобщение
                  А за 1.8 16V стават ли скорости от 2.0 16V или 156 1.8 16V ?
                  май стават! да
                  155 осем хиляди клапана 16 вериги
                  0884650778 токи4а

                  http://www.youtube.com/watch?v=JLPSY...eature=related

                  Comment


                  • #10
                    [/COLOR]

                    май стават! да[/QUOTE]

                    Ама не много.На 2.0 кутията е малко по-дълга от на 1.8,иначе стават,но само от 145,146,155 и то само ЦФ1 моторите.ЦФ2 моторите кутията е със жила не е със щанги и са със лагер-помпа.
                    Fiat Bravo 1.6 16V 97" ex ex...My first italian beast
                    Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 95" 150+++hp ex... Bye my come dream...
                    Alfa Romeo 156 1.8 T.S. 99" with head from Quadrifoglio Verde ex.
                    Alfa Romeo 155 2.0 8V SUPER 94"

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от aRm Покажи съобщение
                      Много ви благодаря за информацията. Няма да я пипам засега.... проблем нямам никакъв, даже съм я научкал какви обороти ми трябват за да синхронизирам... Единственият проблем е като намалявам и трябва да върна 2ра.... Намалявам, после минавам през първа и чак тогава вкарвам 2ра. Още веднъж мерси за инфото, колеги
                      Колега недей така 3та-1ва-2ра,че скоро време може и първата да ти стане проблемна.Моя съвет е да ползваш междинна газ при сваляне на 2ра предавка,евентуално ако не си сменял маслото или е на много км. да го смениш и да избягваш да я връщаш с цел единствено намаляне на скоростта...или ако го правиш(щото колата си предразполага към по-динамично каране) отново с междинна
                      Uno 1.?i EX
                      Tipo 1.?i

                      Comment


                      • #12
                        ремонтирал съм кутията на моята.втора влизаше трудно ,после спря да влиза.след като отвориха кутията ,синхронизатора мисля беше згънал,но това беше по-малкия проблем.проблема генералния беше ,че вилката на муфата ли кво беше забравих вече,та вилката беше изпилена поради бързо вкарване 1- 2 до там,че местиш лоста но вилката е изпилена и не става.за мой късмет майстора имаше частите.това става преди 9 години.

                        Comment


                        • #13
                          А как ти е работния цилиндър на съединителя? Щото при мен преди години почна да ми влиза втора скорост без хъркане, като смених работния цилиндър. После и маслото като смених всичко заспа. Сега пак ми е тръгнал работния цилиндър и веднага се усеща

                          Comment

                          Working...
                          X